LINKEDIN - Quality point

LINKEDIN – SOCIÁLNÍ SÍŤ NEBO VÁŠ POMOCNÍK? 

LinkedIn, Facebook, Twitter, Google+… to je jen krátký výčet známých sociálních sítí. Otevřená encyklopedie Wikipedie definuje sociální síť jako službu na internetu, která umožňuje registrovaným členům vytvářet osobní profily, sdílet informace, fotografie, videa a především vzájemně komunikovat.

Jednotlivé sociální sítě se liší především v obsahu samotné komunikace. Zatímco Facebook využívá řada lidí spíše pro sdílení zábavného obsahu, na LinkedInu se setkávají profesionálové a příznivci určitých oborů.
Cílem spojení uživatelů v síti LinkedIn může být například sdílení nejnovějších poznatků z oboru, hledání odpovědí na určité odborné téma, komunikaci s určitou profesní skupinou, hledání vhodných zaměstnanců nebo naopak hledání nového zaměstnání. Možností využití je celá řada.

Oblíbený nástroj personalistů

LinkedIn má v současné době přibližně 433 milionů registrovaných uživatelů. Podle studie uveřejněné na portálu MediaGuru.cz byl přibližný počet českých uživatelů sociální sítě LinkedIn k 1. říjnu minulého roku 350 tisíc.
Nejvíce uživatelů této sociální sítě pracovalo v oblasti informačních technologií (14,6 tisíc), prodeje (14,1 tisíc) a inženýrství (12,7 tisíc). LinkedIn je velmi oblíbeným nástrojem personalistů. Ti prostřednictvím sítě mohou vyhledávat a oslovovat potenciální zaměstnance v rámci celého světa.